Yli 500 kukkakauppaa verkossa Luotettava maksaminen
Visit our Home Page

Yleiset toimitusehdot

1. Ikä

Vain 18 vuotta täyttäneillä on oikeus tilata verkkokaupan kautta.

2. Nouto liikkeestä

Valitsemalla toimitustavaksi ”Nouto liikkeestä” tilatut tuotteen haetaan siitä kaupasta, josta tilaus on tehty. Noutotilaukseen ei sisälly ylimääräisiä kuluja. Tuotteet ovat noudettavissa liikkeen aukioloaikoina valittuna päivänä.

3. Toimitus perille asti

Valitsemalla toimitustavaksi ”Toimitus perille asti” tilauksen toimitus tapahtuu kuljetuksella asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Mahdollinen ovikoodi on ilmoitettava tilauksen yhteydessä. Tilauksen toimitusaika määräytyy toimittavan kukkakaupan toimitusaikojen mukaan. Toimitushinta on kauppiaan määrittelemä hinta kuljetuksesta, joka veloitetaan tilauksen yhteydessä.

4. Toimituspäivät

Toimitukset tapahtuvat pääsääntöisesti arkipäivinä. Emme takaa toimituksia lauantaisin, sunnuntaisin ja arkipyhinä, ellei toimittava kauppias ole siitä erikseen ilmoittanut omalla kauppiassivulla. Tiedot löytyvät tilausvahvistussivulta. Juhlapyhiä sisältävillä viikoilla toimitus saattaa viivästyä hieman. Jos tilaus ei ole saapunut ilmoitetun toimitusajan kuluessa, kannattaa ottaa yhteyttä kauppiaaseen. Kauppiaan yhteystiedot löydät tilausvahvistuksesta.

5. Toimitusalueet

Toimitus sisältää yhden toimituksen ilmoitettuun paikkaan. Kauppias sitoutuu toimittamaan tilaukset ilmoittamilleen toimitusalueille. Jos asiakas tilaa toimituksen sellaiselle alueelle, johon tilausta ei voida toimittaa, niin kauppias on ensisijaisesti yhteydessä suoraan asiakkaaseen. Asiakas vastaa siitä, että osoite, johon tilaus on tehty, vastaa kaupan toimitusalueita. Tilauksen peruuttamisen tiedot löytyvät kohdasta ”Peruutus”.

6. Maksutavat

Kuluttaja-asiakkaat
Kauppiaan eKukka-verkkokaupassa on kattava maksutapavalikoima. Voit maksaa kaikilla kotimaisilla verkkopankeilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki. Lasku- ja osamaksupalvelut Walley ja Jousto tarjoavat joustavuutta maksamiseen. Korttimaksuissa käy Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club. Mobiilimaksamiseen löytyy MobilePay sekä Siirto. Lisäksi on mahdollista maksaa PayPal- palvelulla. Kuluttajien maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (katso kohta 14. Maksupalveluntarjoajat) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa.

Yritysasiakkaat
Edellä mainittujen maksutapojen lisäksi yritysasiakas voi maksaa Fellow Yrityslaskulla, jonka teknisestä toteutuksesta vastaa Fellow Finance Oyj (katso kohta 17. Maksupalveluntarjoajat). Tilaus yrityslaskulla onnistuu pelkkien yhteystietojen avulla, jos pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Muussa tapauksessa ostajalta vaaditaan vahva tunnistautuminen. Voit valita joko verkkolaskun, sähköpostilaskun tai paperilaskun. Yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet ovat palvelussa valmiiksi tiedossa. Laskulle on mahdollista lisätä oma viitetieto. Laskulle tulee ALV-erittely ja maksuaika on 14 vuorokautta.

7. Tilausvahvistus

Vastaanotettuamme tilauksenne lähetämme teille tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus saapuu ilmoittamaanne sähköpostiosoitteeseen. Säilytä tilausvahvistus siihen asti, kunnes tilaus on hoidettu loppuun. Asiakas vastaa siitä, että ilmoitetut yhteystiedot ovat oikeita.

8. Vastaanottajaa ei tavoiteta

Toimitus sisältää yhden toimituksen ilmoitettuun paikkaan. Jos tilauksen vastaanottaja ei ole paikalla, niin tilaus voidaan jättää naapuriin tai ovelle sään niin salliessa tai tilaus viedään takaisin kukkakauppaan. Jokaisessa edellä mainitussa tapauksessa kukkien toimittaja jättää tilauksen vastaanottajalle ilmoituksen, jossa kerrotaan miten tilauksen saa lunastettua. Mikäli toimitus ei onnistu kukkakaupasta johtumattomista syistä, tilaajalla ei ole tilauksen peruutusoikeutta.

9. Kukkakauppa-alan erityispiirteet

Kukkakauppa-alalla elävien kasvien, tässä tapauksessa tuotteiden, ulkonäkö ja käytettävät materiaalit vaihtelevat sesonkien ja vuodenaikojen mukaan. Kauppias toteuttaa tilaukset niin kuin ne on tilattu, mikäli se on täysin mahdollista. Muussa tapauksessa kauppias toimittaa tilattuja tuotteita lähinnä vastaavat tuotteet omaa ammattitaitoa ja harkintakykyä käyttäen.

Tuotekuva on tyyppiesimerkki ja ei edusta lopullista tuotetta, koska kasvien väri, korkeus ja leveys voi vaihdella yksilöllisesti. Kauppias pidättää oikeuden virheisiin, loppuunmyytyihin tuotteisiin ja hintamuutoksiin. Kukat ja kasvit myydään ilman maljakkoa tai suojaruukkua, jos ei ole toisin ilmoitettu.

10. Perutukset

Tuoretuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusturvaa, ellei tuotteessa ole todellista ja osoitettua vikaa. Peruutetuista tilauksista veloitetaan peruutuksesta aiheutuvat todelliset kulut, jotka vähennetään tilauksesta maksetusta summasta. Maksunpalautukset ohjataan asiakkaan ilmoittamaan paikkaan.

11. Reklamaatio

Jos syystä tai toisesta et ole tyytyväinen tilaukseen, niin on ensiarvoisen tärkeää, että otat yhteyttä välittömästi, viimeistään kolmen (3) vuorokauden sisällä toimituksen vastaanottamisesta, tilauksen toimittaneeseen kauppiaaseen. Tämä on tärkeää varsinkin tuoretuotteiden kohdalla, jotta havaitut virheet ovat mahdollisimman pian korjattavissa. Tilausvahvistuksesta löydät toimittavan kaupan tiedot. Reklamaatioiden tulee sisältää selkeät kuvat tuotteesta ja siinä mahdollisesti olevasta viasta. Kauppiaalla on oikeus olla käsittelemättä myöhässä olevia tai kuvattomia reklamaatioita.

12. Riitatilanne

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistua osapuolten välisissä neuvotteluissa, on kuluttajalla oikeus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kuluttajariitalautakunnan verkkosivut ovat www.kuluttajariita.fi.

13. Tekniset ongelmat

Verkkokaupan tai maksupalvelun toimivuuteen liittyvissä teknisissä asioissa ota yhteyttä IT- tukeemme: tuki@ekukka.fi

14. Maksupalveluntarjoajat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Yrityslaskun palveluntarjoajana toimii Fellow Yrityslasku. Yrityslaskuun liittyvissä kysymyksissä vastaa Fellow Financen yritysrahoituspalvelu: puh. 0293 230 910 (puhelun hinta: 0,1717€ /min) ja sähköposti yritysrahoitus@fellowfinance.fi. Asiakaspalvelu on avoinna ma-pe klo 9-17.

Fellow Finance Oyj, y-tunnus: 2568782-2
Pursimiehenkatu 4 A
00150 Helsinki
Puhelin: 0203 80101
asiakaspalvelu@fellowfinance.fi
https://www.fellowfinance.fi/

15. Asiakastiedot

Tilaajan tiedot tallennetaan Floweb Oy:n asiakasrekisteriin. Rekisterin ylläpitäjän tarkemmat tiedot löytyvät kohdasta verkkokaupasta kohdasta ”Rekisteriseloste”. Tilaamalla palvelusta asiakas on lukenut ja hyväksynyt palvelun rekisteriselosteen.